Spis treści

Znaki towarowe

Dofinansowanie do zgłoszenia znaku towarowego, zajmiemy się tym za Ciebie!

Możesz otrzymać 1 000 EUR na swoją firmę

Bon SME FUND jest skierowany do przedsiębiorców z mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Bon przyznawany po spełnieniu wymogów formalnych. Nabór jest ciągły, decyduje kolejność zgłoszeń. Fundusz MŚP będzie działać od 23 stycznia 2023 r. do 8 grudnia 2023 r. Ilość środków jest ograniczona, a dotacje przyznaje się zgodnie z kolejnością zgłoszeń.

Aż 75% dofinansowania do opłat urzędowych

Dotacja wynosi 75% poniesionych opłat urzędowych. Środki są wypłacane na zasadzie refinansowania. Dotację można przeznaczyć na rejestrację znaku towarowego w Polsce oraz w Unii Europejskiej oraz na ochronę wzorów przemysłowych.

Zajmujemy się pozyskaniem i rozliczeniem dotacji

Pomożemy Ci pozyskać i skutecznie rozliczyć środki z dotacji z EUIPO w ramach programu SME FUND. Pieniądze otrzymasz w ciągu miesiąca od dokonania opłaty za zgłoszenie swojego znaku towarowego.

Definicje MSP przyjmowane przez Komisję Europejską

Kategoria przedsiębiorstwaMIKROMAŁEŚREDNIE
Liczba pracowników<10<50<250
Roczne obroty (mln euro)≤2i ≤10≤50
Łączny roczny bilans (mln euro)≤2lub ≤10≤43

Procedura wnioskowania o dofinansowanie SME Fund

Procedura składania wniosku o przyznanie środków jest prosta. Można podzielić ją na 5 kroków.

  1. Skompletuj dokumenty, które będą potrzebne w trakcie wypełniania formularza, tj.:
    • wyciąg z firmowego rachunku bankowego;
    • zaświadczenie potwierdzające status czynnego płatnika VAT.
  2. Załóż konto na stronie EUIPO, a następnie wypełnij i złóż wniosek o przyznanie dotacji – przejdź do strony logowania EUIPO.
  3. Otrzymaj dotację i bon. Decyzja o przyznaniu dotacji powinna trafić na Twoją skrzynkę mailową do 15 dni roboczych. Na aktywację bonu o przyznaniu dotacji masz 2 miesiące.
  4. Złóż wniosek o rejestrację znaku towarowego lub wzoru przemysłowego oraz opłać opłaty urzędowe.
  5. Zawnioskuj o zwrot kosztów do EUIPO.

Lista dokumentów wymaganych przez kancelarię do złożenia wniosku:

Celem złożenia wniosku o dotację na rejestrację znaku towarowego, proszę o przesłanie następujących dokumentów i danych.

  1. Dane bankowe firmy:
  • nazwa banku,
  • nazwa posiadacza rachunku,
  • kod swift/bic
  • międzynarodowy numer rachunku bankowego (IBAN)
  1. Wyciąg bankowy wystawiony przez bank, na którym widoczne są następujące informacje:
  • informacje nazwa i logo banku w celu identyfikacji źródła dokumentu,
  • nazwa firmy jako posiadacza rachunku,
  • pełny numer IBAN z kodem kraju i kodem BIC/SWIFT,
  • międzynarodowy numer rachunku bankowego (IBAN)

Są to informacje, które znajdują się w nagłówku wyciągu bankowego -pieczęć banku i podpis przedstawiciela banku nie są wymagane - taki dokument można wygenerować logując się na swoje konto bankowe lub aplikację mobilną.

  1. Zaświadczenie o VAT/NIP przedsiębiorstwa wystawione przez właściwy organ krajowy.
  • nazwa banku,
  • nazwa posiadacza rachunku,
  • kod swift/bic,
  • międzynarodowy numer rachunku bankowego (IBAN)
  1. Podpisane oświadczenie nt. możliwości uzyskania dotacji.

Pytania i odpowiedzi

Jaki jest termin na zgłoszenie?

Wniosek o przyznanie dotacji należy złożyć do 8 grudnia 2023 r. Dotacje są przyznawane zgodnie z kolejnością zgłoszeń, ponieważ ilość środków jest ograniczona.

Czy mogę uzyskać dotację po zarejestrowaniu znaku towarowego?

Najpierw należy złożyć wniosek o przyznanie dotacji, otrzymać bon, a następnie wykorzystać bon w momencie składania wniosku o rejestrację znaku towarowego. Nie ma możliwości refinansowanie poniesionych kosztów po dokonaniu rejestracji.

Kiedy otrzymam informację, czy otrzymałem bon?

Decyzja o przyznaniu dotacji powinna trafić na Twoją skrzynkę mailową do 15 dni roboczych.

Ile mam czasu na zrealizowanie bonu?

Na aktywację bonu masz 2 miesiące.

Czy najpierw muszę opłacić opłaty za rejestrację znaku towarowego, czy mogę od razu potrącić tą kwotę z bonu?

Po złożeniu wniosku o rejestrację znaku towarowego lub wzoru przemysłowego należy opłać niezbędne opłaty urzędowe. Następnie należy zawnioskować o zwrot kosztów do EUIPO.

Jak otrzymać zwrot kosztów za rejestrację znaku towarowego?

Formularz wypełnisz przez swoje konto na stronie EUIPO.

Kiedy otrzymam zwrot kosztów za rejestrację znaku towarowego?

W ciągu 1 miesiąca otrzymasz płatność.

Kto udziela dofinansowania?

Fundusz MŚP Ideas Powered for business to program przyznawania dotacji utworzony w celu ochrony praw własności intelektualnej małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) europejskich. Fundusz MŚP to inicjatywa Komisji Europejskiej realizowana przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO).

Czego dotyczy SME Fund?

Ochrona własności intelektualnej w programie SME Fund obejmuje wiele aktywów, w tym znaki towarowe i wzory przemysłowe.

Ile wynosi dofinansowanie

75% zwrotu opłat za zgłoszenie znaków towarowych i wzorów na szczeblu unijnym i krajowym

50% zwrotu opłat za zgłoszenie poza UE

Maksymalna kwota dofinansowania to 1000 EUR

Kto może skorzystać z programu?

Dofinansowanie przeznaczone jest dla mikro, małych i średnich firm, których siedziba znajduje się w państwach UE. Kwalifikują się:

jednoosobowe działalności gospodarcze

spółki cywilne

spółki prawa handlowego

Podmiot składający wniosek musi być aktywnym płatnikiem VAT.